Základom toho, aby sme sa aj v staršom veku cítili v kondícii, je udržiavať každú časť tela a každý orgán v dobrom stave. Pokiaľ ste s tým ešte nezačali, nikdy nie je neskoro. Pod pojmom „vybudovať si kondíciu“ si mnohí predstavíme hodiny strávené v posilňovni a cvičenie až do umorenia. Nie je tomu však tak, ako si myslíme.

Na to, aby sme ostali v kondícii v každom veku, telo potrebuje pohyb. Hoci sa vekom opotrebúvajú svaly a kĺby, cvičením sa tieto problémy dajú minimalizovať. Cvičením nemáme na mysli naťahovanie sa s ťažkými činkami v posilňovni, úplne postačí jedna prechádzka denne v krásnom prírodnom prostredí.  Podporíte tak nie len svoje kĺby a svaly, ale vženiete čerstvý vzduch do vašich pľúc.

Na kondíciu však vplýva aj prostredie, v ktorom sa pohybujeme. Je jasné, že ak sa zdržiavame v zafajčenom alebo znečistenom prostredí, nášmu zdraviu to škodí. To isté platí o požívaní alkoholických nápojov, ktoré taktiež znižujú kondíciu na minimum. Je dôležité spomenúť aj to, že nášmu telu neprospieva ani časté užívanie liekov, ktoré postupne negatívne ovplyvňujú vnútorné orgány.

Vybudovať si svoju kondíciu však neznamená cítiť sa dobre len pri pohľade do zrkadla, ale predovšetkým aj zvnútra. Mnoho ľudí vekom priberá, ich trávenie sa zhoršuje a začínajú problémy s tráviacim traktom. Je však jasné, že tieto problémy nie sú spôsobené pribúdajúcim vekom, ale stravovacími návykmi, ktoré sme si za desaťročia vybudovali.

V potravinách, ktoré denne konzumujeme, nie sú obsiahnuté všetky potrebné živiny, ktoré majú pre naše telo významné funkcie. Bielkoviny sa podieľajú na stavbe buniek, minerály a stopové prvky sú dôležité pre stavbu niektorých tkanív. V dôsledku nedostatku potrebných nutričných hodnôt pre telo vznikajú ochorenia pečene, srdca, pľúc, tráviaceho traktu a zabraňujú nám cítiť sa vitálne. Preto je dôležité, aby bol v tele uchovaný správny pomer týchto nevyhnutných látok a aby nám bolo naše telo vďačné nie len zato, ako vyzerá zvonku, ale predovšetkým zato, ako sa cíti zvnútra.